Tasuta kohaletoimetamine üle Eesti alates 80 eur

Kuidas unekvaliteeti parandada?

2022 10 11

Kuidas parandada une kvaliteeti?

Rahulik ja sügav uni on meie füüsilisele ja vaimsele tervisele väga kasulik. Ainult hea uni võib viia täisväärtusliku ja kvaliteetse eluni. Paljud inimesed teavad ütlust, et uni on nõrk, kuid tegelikult on vastupidi. Inimesed, kes teevad palju tööd, saavad nautida kvaliteetset und, miks see nii on? Lihtsalt öeldes, ainult inimesed, kes saavad hea une, on produktiivsed, loovad ja naudivad oma tegevust kõige rohkem. Seega on hea une saamine esimene ja tähtsaim samm iga eluotsuse juures.


Erinevad igapäevased harjumused võivad aja jooksul mõjutada une kvaliteeti, kuid tõeline mõju avaldub alles esimesel nädalal, kui uni on kehv. Ma pean nüüd muutusi tegema. Kehv unekvaliteet võib kiiresti mõjutada teie emotsionaalset ja vaimset tervist, mistõttu on raske täita isegi füüsiliselt raskeid igapäevaseid ülesandeid. Ja unepuudus mõjub halvasti ka sinu ilule! Vaadake oma ajakava kohe üle ja tehke vajalikud muudatused.


Kui olete hiljuti ärgates kell 2 öösel üles ärganud ja ei suuda uuesti magama jääda, võib puhke- ja sügav uni tunduda kättesaamatu eesmärgina. Kuid oma une kvaliteedi kontrollimine on lihtsam, kui sa arvad. Nii nagu sa saad kontrollida, kuidas sa end ärgates tunned, on parem otsida uneprobleeme oma igapäevarutiinist.

Parandage oma magamiskeskkonda

Sügav uni on oluline aju puhkamiseks, kuid isegi väikesed stiimulid võivad keha tasakaalust välja viia. Teie magamistuba peaks olema jahe ja rahulik, seega veenduge, et see on hästi ventileeritud ja eemaldage kõik müraallikad. Magamistuba on vale koht televiisori, mobiiltelefoni või arvuti jaoks.


Kui lähed varakult magama, vajab sinu magamistuba kardinaid. See pakub usaldusväärset kaitset päikese eest. Meie keha seostab uneaega pimedusega, seega kipub hästi valgustatud ruumid raskendama uinumist ja uni ei ole nii sügav. Samuti ärge sööge magamistoas ja ärge kasutage arvutit või nutitelefoni. See aitab teie ajul seostada voodit puhkuse, lõõgastumise ja unega.

Voodipesu peaks olema õiges suuruses, hingav ja pehme. Kui ärkate sageli ebamugavast magamisasendist, on ilmselt aeg vahetada padi või kaaluda uue madratsi ostmist. Puuvill tundub naha vastu hea ja ei tekita ärritust ega allergilisi reaktsioone. Voodipesuks võite valida ka polüestrit. Polüester on suurepärane materjal, mis on kerge, suhteliselt vastupidav ja võimaldab teil mugavalt magada, ilma et see piiraks teie liikumist.

 

Isiklikud vajadused

Iga inimese unekäitumine on individuaalne ja sõltub paljudest teguritest. Parim asi, mida saate teha, on kuulata oma keha ja õppida kiiresti magama, selle asemel et võidelda unisuse vastu. Seda taktikat nimetatakse loomulikuks unetsükli sünkroniseerimiseks ja see võib olla väga tõhus. Kuulates järk-järgult oma keha unevajadusi, loote loomuliku unetsükli, mis kordub iga päev, ja kui teie keha on selle rütmiga harjunud, on lihtsam oma unegraafikut tunni või kahe võrra nihutada. 


Määrake aeg, millal tunnete end unisena või väsinud ja minge samal ajal magama, ja te näete, milliseid imesid võib unerutiin teha. Muidugi ärge liialdage lühikeste uinakutega. See on suurepärane viis unepuuduse kompenseerimiseks, kuid ainult siis, kui teil on juba stabiilne unerutiin.

Savashome EE

SAVASHOME kasutab nelja peamist tüüpi küpsiseid.

Sirvimist jätkates nõustute vajalike küpsiste kasutamisega. Võite nõustuda ka teiste küpsiste kasutamisega. Privaatsuspoliitika.